20 Şubat 2012 Pazartesi

HANGİ DEĞİŞTİRMEKTEN SÖZ EDİLE; NEREDE O İKİNCİ!


Ne güzel de söylüyor Nev “Öyle bir dem ki ruhum/Hiç olayım derken meğer hep olmuşum/Kelâm edip dertleşip nağmelerle/Sana da sebep olmuşum/Bu dem/Var git sor halin nedir?/Ben olayım derken meğer SEN olmuşum/Derdi canım söyleyip gezerken/Sana da sebep olmuşum/Bu dem”

Toplumsal örfe dayanan ahlâkta şöyle bilinir ki; birilerine yardım etmek, doğru yolu göstermek iyidir-hoştur ve dahi erdemli bir davranıştır. Ancak bu açığa çıkan resmin ruhu ne ola ki! Hakikatte yerini bula!.

Evet dostlar şöyle misal edelim:

Biri var diğerine sebep oluyor, ikincisi var öbür diğerine sebep oluyor, üçüncüsü de var ki sadece sebep oluyor!..

Birincisinin hesabına para yatıyor, ikincisinin hesabına para yatmıyor belki ama egosuna paye yatıyor, üçüncüsü ise İLLÂ sebep oluyor…

Birincisinin motivasyonu dışarıda, ikincinin motivasyonu içeride, üçüncüsünün motivasyonu ise İLLÂ ALLAH! “B”ismiAllah…

Perdelilerin GÖZünde birincisi çok değerli, ikincisiyse neredeyse ilâh-tanrı; zira kim yapar ki para olmadan bu işleri, üçüncüsü ise zındık, kâfir, mürted..

Perdesizlerin BASÎRinde ise birincisi(!) kulluğunu yapmakta, ikincisi(!) kulluğunu yapmakta, üçüncüsü(!) aynaya bakmakta.. AYNA’dan SEYR etmede; başını, kolunu, elini, ayağını öylece..

Birincisinin ve ikincisinin GÖRüşü karşısındakini değiştirmeye endeksli; kendini bilmezliğin neticesi, üçüncüsü ise kendini değiştirmekle; tanımakla, yenilemekle; her an yeni bir şen almakla, seyretmekle meşgul..

Birincisinin ve ikincisinin değiştirebildikleri(!) ve değiştiremedikleri(!) var; üçüncüsünün ise KENDİ kendiyle meşguliyetinin getirdiği açılımlar, tasarruflar, seyirler.. İkinci bir varlık mı var O’nun indinde ki; sebep oluna!.. Ancak resimde öyle görünüyor ne var ki; hem de asliyetiyle hiç var olmamış bir resim…

Sonsuz sınırsız İSMİ frekans olan bir okyanus, öyle BİR okyanus ki; Gayzer oldu Celali'yle, pınar oldu Cemâli'yle; okyanustan Kemâli'yle, ilmi irfan saçtı bize!.

Böylesine SÛBHAN, öylesine HAMÎD ve ALLAHÛEKBER!..

Hangi değiştirmekten söz edile; nerede o değiştirilecek ikinci!? Bunu anlatışım dahi kendime iken; kendime yazmışken kendiliğinden; hangi değiştirmekten  söz edile!

BİR ŞEY'i değiştiremeyeceğini İDRAK ettiğinde ANCAK, TESLİM olursun. Çünkü değiştirme eyleminde bir değiştiren bir de değişen vardır. Halbuki iki ŞEY asla var olmamıştır. Teslimiyet, yapamamaktan kaynaklanan bir kabulleniş, boyun büküş değil; varlığın TEK BİR tümel yapı olduğu matematiğinden kaynaklanan GERÇEKliktir. TEK olduğun NOKTAda ise yapman gereken değiştirecek bir şey aramak değil; kendini değiştirmektir. (tanımaktır, yenilemektir, seyretmektir)

İLLÂ bir şeylere sebep olmak istiyorsan önce” KENDİNİ TANI” diyor Ehlûllah! Kendini tanıdığında ise; hangi değiştirmekten söz edile; nerede o değiştirilecek ikinci!?

"İNSAN", Allah ahlâkıyla ahlâklanmış olandır! Toplumsal örfe dayanan ahlâklar evcilleşmişlere
aittir. Onları mükemmelleştirir! diyor ehli..

Mükemmel olmakta değil; vasıfsız, hükümsüz olabilmekte maarif!.. Hükümsüz olabilmekte teslimiyet-i Hakiki..

Tebliğ dahi TEK’in tahâkkuku ve o tahâkkuka muhatap tahâkkuklar GÖRÜNTÜSÜ iken; Hangi değiştirmekten söz edile; nerede o değiştirilecek ikinci!?

Selâm olsun o GÖNÜL ER-lerine, Selâm olsun o ER-lerdeki GÖNÜLE!..

mustafâ alp
09.01.2012
İzmir

Hiç yorum yok: